دسته‌بندی نشده

چگونه می توان یک توله سگ کوچک را تربیت کرد؟

هنگام تعلیم و تربیت توله سگ، باید در نظر بگیریم که آن ها قادر به انجام چه کار هایی هستند و ما به عنوان صاحب حیوان چه کمکی برای یادگیری بهتر آن ها می توانیم انجام دهیم. همان طور که نمی توانید از کودک سه ماهه انتظار داشته باشید که راه برود یا از دستشویی استفاده کند، نمی توانید انتظار داشته باشید که یک توله سگ کوچک نیز خودش مؤدب و تربیت شده باشد!

آیا توله سگ ها می توانند مثانه و روده خود را کنترل کنند؟

با بالغ شدن توله سگ، آن ها توانایی های مختلفی پیدا می کنند. به عنوان مثال، در سن ۲ هفتگی، توله سگ ها باید هوشیار باشند و توانایی ایستادن داشته باشند. در حدود ۴ هفتگی، آن ها باید بتوانند دور خود بچرخند و بازی کنند. در ۱۲ هفتگی، توله سگ ها بیشتر از ۲۸ دندان شیری دارند و ممکن است ۲ تا ۴ دندان اول دائمی خود را نیز داشته باشد.

زمانی که عضلات کنترل کننده ی ادرار و مدفوع از لحاظ عملکردی پیشرفته تر می شوند، اهمیت زیادی دارد، هر سگی به طور متفاوتی بالغ می شود. به طور معمول، هر چه سگ جوان تر باشد، کنترل کمتری بر عضلات ارادی کنترل کننده ی ادرار و مدفوع دارد. فرمولی که معمولاً برای تخمین ساعاتی که توله سگ می تواند ادرارش را نگه دارد، n+1 است که n سن توله سگ در ماه است. بنابراین، به عنوان مثال، یک توله سگ ۲ ماهه باید بتواند ادرار خود را تقریباً ۳ ساعت و یک توله سگ ۳ ماهه ۴ ساعت نگه دارد.

درک آن چه که می توانید از توله سگ خود انتظار داشته باشید، مهم است. این بدان معنی است که نمی شود یک توله سگ ۳ ماهه را به مدت ۶ ساعت در یک جعبه بگذارید و انتظار داشته باشید که دستشویی نکند.

چگونه می توان یک توله سگ کوچک را تربیت کرد؟

با شروع آموزش!

همه افرادی که با توله سگ شما تعامل دارند باید صبور، مهربان و دوستانه  برخورد کنند.

در اینجا ۵ نکته در مورد نحوه آموزش صحیح توله سگ وجود دارد:

۱. توله سگ خود را بشناسید

همان طور که وقت تان را با توله سگ خود می گذرانید، زبان عشق به توله سگ خود را یاد بگیرید. همان طور که برخی از افراد هدایا، نوازش یا گذراندن زمان با یکدیگر را ترجیح می دهند، در توله سگ ها نیز می تواند همینطور باشد. برخی از توله سگ ها عاشق تحسین و ستایش هستند، در حالی که برخی دیگر غذاهای تشویقی را ترجیح می دهند. باید در نظر بگیرید که توله سگ شما چه جایزه ای را بیشتر دوست دارد.

۲. یک برنامه روزانه بریزید

بهتر است برای توله سگ خود برنامه داشته باشید. برنامه کمک می کند که آن ها بدانند چه موقع غذا بخورند، بازی کنند و به دستشویی بروند. توله سگ شما باید بیرون برود و باید این عادت به طور مرتب هر بار یکسان باشد.

چه موقع؟

روز را با بردن توله سگ خود به بیرون و تکرار آن بر اساس سن و توانایی آن ها شروع کنید. همچنین باید بعد از چرت زدن، غذا خوردن، بازی و مابین غذا بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه، سگ تان را بیرون ببرید. اگر چه برخی از توله سگ ها می توانند ۷ ساعت بخوابند، اما مهم است که زنگ ساعت را تنظیم کنید و توله سگ خود را در طول شب بیرون بیاورید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، سر و صدا نکنید. با کمترین تحریک آن ها را آرام بیرون ببرید و اگر به دستشویی رفتند از آن ها تعریف کنید و به آرامی به تخت یا جعبه خود برگردانید. شما نباید آن ها را تحریک کرده و آماده بازی کنید.

کجا؟

توله سگ خود را برای ادرار یا مدفوع به منطقه خاصی ببرید. ثابت قدم باشید. با استفاده از کاغذ آغشته به ادرار یا مدفوع می توانید ناحیه ای را ایجاد کنید. با ایجاد نشانه به تحریک شدن توله سگ تان کمک کنید.

چگونه؟

توله سگ خود را با قلاده خارج کنید تا بتواند روی فعالیت مورد نظر تمرکز کند. این به شما کمک می کند تا برای بازی سرگردان نشود. هنگامی که توله سگ شما از منطقه انتخاب شده استفاده می کند، از “عجله کن” یا هر عبارتی که روی توله سگ شما پاسخ می دهد استفاده کنید.

چطور؟

علائم لزوم برای رفتن به دستشویی توله سگ خود را بدانید. هر حیوانی ممکن است ژستی متفاوت از “من باید به دستشویی بروم” داشته باشد که اغلب شامل بی قراری، بو کشیدن اطراف، دایره زدن، خاراندن با در، پارس و در نهایت چمباتمه زدن است. با اولین نشانه ای که توله سگ شما نشان می دهد با آرامش و سرعت آن ها را بگیرید و به محل دستشویی ببرید.

 

۳. برخورد با حوادث در آموزش توله سگ

چه کارهایی باید انجام شود؟

الف. اگر توله سگ خود را در حال دفع ادرار یا مدفوع در جایی نامناسب مشاهده کردید، با آرامش و سریع آن ها را از دفع بازدارید و به آن ها بگویید متوقف شوند٬ حتی به صورت دستوری یا داد. بلافاصله آن ها را بگیرید و به مکان مناسب برای دستشویی برده و سپس بعد از اتمام دفع به آن ها تشویقی دهید یا تحسین شان کنید.

ب. دستشویی شان را کاملاً تمیز کنید، بنابراین توله سگ شما دوباره برای دفع، جذب این منطقه نمیشود.

ج. یک برنامه منظم خوردن و آشامیدن تنظیم کنید. بسته به سن توله سگ شما، آن ها سه تا چهار بار در روز غذا می خورند. یک تغذیه معمول می تواند یک برنامه منظم برای حمام ایجاد کند. حدود ۲ ساعت قبل از خواب آب را بردارید.

چه کارهایی نباید انجام شود؟

توله سگ خود را وقتی در جای اشتباهی از خانه دستشویی می کند و از محل اصلی آن دور می شود، مجازات نکنید٬ در عرض چند ثانیه آن ها دیگر آن چه را که انجام داده اند فراموش کرده اند. گرفتن آن ها و بردن به صحنه خطا و داد و فریاد و یا مالیدن بینی او در محل دفع مدفوع، کمک نمی کند و در واقع می تواند به توله سگ شما آسیب برساند.

۴. نظارت کنید

بهترین کاری که می توانید برای جلوگیری از این رخداد ها انجام دهید، نظارت بر توله سگ تان در همه زمان ها است. شما می توانید توله سگ خود را به کمرتان با یک قلاده ی ۶ فوتی ببندید و زیر نظر داشته باشد تا نشانه های نیاز آن ها به دستشویی رفتن را ببینید. اگر نمی توانید نظارت کنید، توله سگ خود را در جعبه یا پارک سگ محدود کنید. هر چه اشتباهات در محل دفع او در خانه بیشتر شود، برایشان گیج کننده تر خواهد بود و می تواند آموزش ها را به تاخیر بیاندازد.

۵. پاداش، پاداش، پاداش 

مهم است که به توله سگ خود پاداش خوبی بدهید. پاداش برای رفتار و اخلاقی که می تواند برای دستوراتی مانند نشستن و آمدن پیش شما باشد. پاداش می تواند غذا یا خوراکی، مانند یک تکه کوچک گوشت و تشویقی های مختلف باشد. این پاداش باید برایشان هیجان انگیز باشد و فقط در نتیجه ی رفتار خوب در اختیارشان قرار گیرد. زمانی که اکنون برای آموزش توله سگ خود صرف می کنید، در واقع سرمایه گذاری برای دیدن سگی شاد، تربیت شده و با رفتار خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *